Laddercompetitie

Wat is een laddercompetitie?

De laddercompetitie is een uitdaagsysteem, waarbij spelers/teams elkaar - volgens bepaalde regels - kunnen uitdagen tot een officiële tennispartij met als doel steeds hoger op de ''ladder'' te komen. Zodoende beklim of daal je op de ladder.

De Laddercompetitie

• Is een competitie die uitsluitend gericht is op leden van de vereniging
  • Is kosteloos
  • heeft geen invloed op je officiële KNLTB-rating.
  • is een mooie manier om jezelf sportief te meten met anderen en een uitstekende manier om beter te gaan tennissen, nieuwe leden te leren kennen en tennismaatjes te vinden.

Voor wie

Ieder actief spelend lid kan meedoen. We beginnen in 2024 met één Laddercompetitie voor enkelspel t.w.:

- Enkelspel voor senioren gemengd (vanaf 16 jaar).

Hoe werkt het

• De leden worden bij aanmelding van de laddercompetitie op volgorde van speelsterktes ingedeeld, met dus de sterkste bovenaan en vervolgens alfabetisch op achternaam.
  • Als je uitgedaagd wordt om een wedstrijd te spelen, moet de wedstrijd starten binnen 7 dagen na uitdagen.
  • Je kunt tot 3 tredes hoger uitdagen.

Hoe schrijf je jezelf in

Leden kunnen zelf inschrijven door in te loggen in de ClubApp.

• Bij pagina SPELEN--> tab WEDSTRIJDEN--> LADDER--> BESCHIKBAAR zie je de laddercompetitie waar je jezelf kan inschrijven door deze te selecteren.

• Nadat je jezelf hebt ingeschreven, komt deze competitie te staan bij MIJN COMPETITIES. Hier kun je aan de slag gaan met uitdagen op het moment dat de laddercompetitie start.

De deelnemers staan eerst geordend op KNLTB rating en daarna op alfabet. Kies een tegenstander uit die 1, 2 of 3 plaatsen hoger op de ladder staat.

• Door op UITDAGEN te klikken bij een lid, kun je een bericht sturen en een voorgestelde datum en tijd. Jouw tegenstander kan de uitdaging accepteren, of een nieuwe datum en tijd voorstellen, of afwijzen.

• Zodra je zo’n uitdaging ontvangt, kun je zelf via de app deze accepteren door op UITDAGING DETAILS te klikken. Hier is het mogelijk om de uitdaging te accepteren, af te wijzen of een andere datum/tijd voor te stellen.

• Na de uitdaging geaccepteerd te hebben en een datum geprikt, dient er nog wel een baan te worden gereserveerd en kan er worden gespeeld binnen 7 dagen na het uitdagen.

Mocht de afgesproken datum voor één of beide speler(s)/team(s) tóch niet uitkomen, kunnen zij contact opnemen met de beheerder van de laddercompetitie via [email protected] (Gerda Trok) en kan de beheerder de datum wijzigen.

Het spelen van de wedstrijd

Er is drie kwartier speeltijd beschikbaar in de avond, maar overdag en in het weekend is er een uur beschikbaar. Er worden geen sets gespeeld, maar de games worden doorgeteld, totdat de speeltijd voorbij is.

Hoe voer je de eindstand in

Na het spelen van de wedstrijden dient de uitslag ingevoerd te worden. In de ClubApp staat achter de naam van één van de spelers de knop UITSLAG INVOEREN. De andere speler dient altijd na het invullen de uitslag nog te bevestigen!

Als de uitslagen zijn ingevoerd en goedgekeurd, rekent het systeem de nieuwe plekken op de ladder uit en voert dit direct door. Je stand in de competitie is dan zichtbaar.

Daarna kun je direct weer een nieuwe tegenstander uitdagen. En jij kunt natuurlijk ook weer uitgedaagd worden door een tegenstander die verder wil naar de top.

En de winnaar is....

Alle deelnemers kunnen de resultaten volgen via de ClubApp.
Degene die eind 2024 bovenaan de ladder staat, is de winnaar.

Bij vragen of problemen: mail naar [email protected]

Ladder