Renovatie Clubhuis

De presentatie van de informatieavond is te openen via de link onderaan deze pagina.

Enkele van de belangrijkste punten in het kort op een rij:

(1) we geven het clubhuis een frisse uitstraling, met behoud van de identiteit van WTC. Een clubhuis waar alle leden, van jong tot oud, zich welkom voelen

(2) de hoofdingang wordt verplaatst naar de terraszijde, door middel van harmonicadeuren

(3) de bar wordt geheel vernieuwd en opgeschoven, zodat deze minder in de loop staat

(4) de gehele vloer is aan vervanging toe. We oriƫnteren ons nu op materiaal- en kleurkeuze, om zo sfeer met functionaliteit te koppelen

(5) het interieur wordt waar mogelijk na een upgrade hergebruikt, aangevuld met nieuw meubilair. WTC is voor, door, en met de leden. We zullen de leden dan ook vragen om te helpen met schuren, verven etc om zo gemeenschappelijk dit aan te pakken.

(6) kunst, een spelletjeskast, en een tafelvoetbaltafel zorgen voor een welkom gevoel, zodat mensen het fijn vinden om tijd door te brengen op de club

(7) we zullen een crowdfunding uitwerken en opstarten om een deel van de kosten te financieren. Zo kan je bijvoorbeeld een bijdrage doen voor een barkruk, of met je competitieteam een tafel sponsoren.

De aanwezige leden waren erg enthousiast over de uitwerking van de plannen, de stijl, functionaliteit en indeling van het nieuwe clubhuis, en ook de onderbouwing van de praktische uitvoering hiervan. Daarnaast werden meerdere suggesties geopperd om het plan nog verder te verfijnen en hier gaan wij mee aan de slag.

Zoals voorgesteld, is de renovatie voorzien in najaar 2024. In het traject hier naartoe zullen wij als bestuur subsidies aanvragen bij de overheid om een aanzienlijk deel van de renovatie te kunnen bekostigen. Dergelijke subsidiegelden komen per 1 januari weer beschikbaar, en op=op, dus het is belangrijk dat we begin 2024 meteen een subsidievoorstel indienen.

We zullen daarom begin januari 2024 een extra, buitengewone, ledenvergadering bijeenroepen, mogelijk gecombineerd met de nieuwjaarsreceptie. We zullen jullie in die vergadering vragen om ons toestemming te geven om de plannen verder uit te werken en te realiseren, uiteraard ondersteund met een gedetailleerde financiƫle onderbouwing en mogelijke voorbehouden.

Vriendelijke groeten
Renovatie-commissie en DB WTC